2 oktober 2011

recycle tags




Door het krimpie-dimpie plaatje op freubelweb op kwam ik weer op het idee om de krimpie dimpie (of shrinking plastic) weer eens te pakken.
We hebben re-usable naamlabes gemaakt.
Dus labels voor aan cadeautjes, maar daarna kunnen ze weer ergens anders voor gebruikt worden.

Mijn zoontje ven 2 en ik hebben er een gezamelijk project van gemaakt.
eerst heb ik er grote vormen op getekend, die hij kon inkleuren.
Doordat ik ondoorzichtig plastic heb gebruikt, kon ik op de achterkant de namen van de ontvangers schrijven.
Daarna heb ik labels gestanst en volgens de gebruiksaanwijzing in de oven gedaan.

Nu liggen ze klaar om aan cadeautjes voor de oma's en opa's te doen.
Ik heb er ook één gebruikt voor aan de creche-tas van mijn zoontje, en ik heb er één aan een pen op mn werk gehangen :-)

Tips:
- Gebruik lichte kleuren om in te kleuren. Door het krimpen wordt het altijd wat donkerder.
- Knip niet te scherpe hoeken, die worden door het krimpen nog scherper.
- Maak een gaatje met een perforator, voordat ze de oven ingaan.

Groetjes,
Maaike
(Op mijn eigen blog missgefreubel, blog ik over mijn brood/kookideeen, (hartige) snacks en andere leuke dingen met  peuters. Op zelfgemaakt zet ik mijn zelfgemaakte cadeautjes.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten