20 juli 2011

worteltjestaart

Dit is natuurlijk niet creatief op stofgebied, maar wel erg lekker.
En hier thuis een beproefd recept op feestjes en partijtjes:
Wortelcakejes met Roomkaastopping.
(het recept komt uit het boek: Hoe word ik een goddelijke huisvrouw van Nigella Lawson.)


(voor ongeveer 12 cupcakejes)

100g lichte basterdsuiker
1,75 dl zonnebloemolie
2 grote eieren
225 g bloem
half zakje bakpoeder
1 theelepel kaneel
snuf zout
geraspte schil van halve citroen
geraspte schil van halve sinaasappel of mandarijn
150g wortels, geraspt
100g walnoten, gehakt


voor het glazuur:
pakje monchoukaas
250 gram poedersuiker
1-2 theelepels limoensap
12 halve walnoten
en dan ongeveer 20 minuten in de oven op 200graden.

6 opmerkingen:

  1. Brr, ik ben geen fan van roomkaas... maar misschien wil ik dit uit puur zottigheid toch eens proberen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat ziet er heel erg lekker uit, ookal hou ik zelf niet van groente taarten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ga ik zeker eens proberen. Nog nooit zelf worteltaartjes gemaakt, maar van horen zeggen is het best wel een zoete lekkernij. Bedankt voor het recept - Groetjes, rozemie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. eigenlijk proef je helemaal niks van de worteltjes, misschien is hij daarom wel zo lekker. Het is eigenlijk gewoon cake...

    BeantwoordenVerwijderen