16 juli 2011

Pannekoeken bakken !

Pannekoeken ! Dat was vroeger bij ons altijd feest!

Lekker met choco en kindekessuiker en euh nog meer choco, en confituur en wat je maar wil.

Heel soms maakte mijn mama er warme kriekjes bij of appelmoes, ook altijd een lekkere combinatie.

Iedereen kan pannekoeken bakken,
of toch niet?

Want toen ik ging samenwonen met mijn vriend, was het zoeken naar een deftig recept, want mijn mama is van het type 'we-klotsen-het-allemaal-samen-op-gevoel-en-da's-altijd-juist-en-superlekker!'.

Maar voor mij werkt dat dus niet.
Dan kan ik de eerste 3-4 pannekoeken gaan op eten omdat er iets is misgelopen met het bakken.
Of dan komt dat beslag gewoon al niet in orde.

Dus ik was héél happy dat ik iemand tegen kwam die me een receptje wilde geven.
En omdat er nog een anekdote aan zit, wil ik het graag met jullie delen:

Geweldig lekker!
Niet zo lekker als mijn mama's pannekoeken, maar ik denk dat het steeds zou zal blijven ;-)
Mama's pannekoeken zijn de beste !

Later op de dag zet ik ook een post online met een how-to van het pannekoeken bakken.
Nutteloos voor vele onder ons, maar ik had toch graag een how-to gevonden toen ik moest beginnen bakken, want dan had ik zelf ook nog honger gehad tegen dat het etenstijd was ;-)
Nu mocht ik alle mislukkelingen gaan opeten, dus bye bye honger.

Deze kan je ook vinden op mijn blogje, later op de dag!

Dit is het jammie eindresultaat:



Smakelijk !!

1 opmerking: