22 juli 2011

Kadootjes voor lieve juffen...

Omdat onze jongste een drietal heel goede en lieve juffen heeft in groep twee (één juf is een stagaire, maar al rond de vijftig en een stabiel en gezellig baken in de klas), heb ik de dames verrast met een gehaakt kussentje.

Een granny's patroontje, heel klassiek natuurlijk, kun je in alle haakbladen en haaksites vinden.

En dit is in feite een reuzengranny! Dit vind ik zelf eigenlijk wel de leukste en hij was lekker snel klaar.

Natuurlijk heb ik mijn eigen merklabeltje er aan gezet; 'lemlem'. (Msschien kwam het hierdoor dat je juf verwonderd vroeg of ik ze echt zelf gemaakt had? Zoonlief zei van wel, maar waarschijnlijk zette het label haar op het verkeerde been...)
Dit zijn leuke kadootjes om te maken en als je haken kunt zijn ze niet moeilijk! Ik heb over de granny's ongeveer een weekje gedaan (zo tussen de bedrijven door) en de anderen een paar dagen.

Voor de jongste juf (begin twintig) heb ik dit ronde kussen in 'hippe' kleurtjes gemaakt.

Als garen heb ik mijn gouwe ouwe Wibra-acryl gebruikt. Dat gaat lang mee en kan in de wasmachine. Haakt ook lekker (pen 3,5 ).

Misschien moet ik nu maar eens wat kussentjes maken voor mijzelf...het wordt slecht weer dit weekeind en we hebben vanaf vandaag een week of zes staycation...

5 opmerkingen:

  1. Mooie kussens, leuk om zo een cadeautje te krijgen als juf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie kussens! ik ben nu ook met een granny kussen bezig!

    heb je zowel de voorkant als achterkant gehaakt? of alleen een voorkant en de achterkant met stof gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een linnen binnenkussensloop gemaakt en daar de gehaakte voorkant opgestikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo,wat een lief kado!!Ben benieuwd hoe je aan de labels komt met je naam erop??Met groet Rieja.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo, wat een leuke kussens! Maar.. ik heb nog nooit gehaakt, hoe zou ik zo'n patroon kunnen vinden zonder hier veel voor uit te geven?
    Gr. Stefanie

    BeantwoordenVerwijderen