4 maart 2010

Thomas de Trein jas

Wat doe je als je zoon totaal verliefd is op Thomas de trein?
Ach, dan help je hem gewoon nog een beetje. Ik besloot dus maar een stofje van Thomas de trein te bestellen bij True Legends. Vervolgens vond ik een oude Burda met een patroon van een kinderjas (mt 104-116). Toen nog een eenvoudig stofje voor de buitenkant (wol/polyester, fleece zou beter werken) en hopla, de stofjes waren compleet.
Goed en dan begint het ware naaiwerk. Aangezien ik zelfs naailes heb, sla ik ook nog alle panden door met rijggaren. Lijkt soms wat overbodig, maar toch altijd weer handig als ik precies weet hoe het patroon nog maar is/was.

Op de armen en capuchon heb ik een streep gemaakt van biasband, geeft toch een beetje sportievere uitstraling.Als embleem heb ik een stukje stof genomen en dat met vliesofix en een kleine zigzagsteek bevestigd.De zoom van mouwen en onderkant zijn met een honingraad (stretchsteek) afgewerkt. Ideale eigenschap van deze stof is dat het niet rafelt, dus je hoeft het niet af te werken. Dat heb ik bij de zakken en de rits dan ook niet gedaan en dat geeft een heel leuk effect.
Op naar de Thomas de trein-dagen in het spoorwegmuseum in Utrecht...
Posted by Picasa

4 opmerkingen:

  1. Superleuk! Handig zo'n mams! Maar zie ik het goed en heb je gelijk 2 jassen gemaakt? Een blauwe en een rode?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. inderdaad super knap gedaan!! waaauuuwww...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klopt, 2 jongens, gek van Thomas = 2 jassen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat enorm leuk!! Mijn zoontje zag ze net en zei: 'die wil ik ook, mama!' Dus... 17 maart is er hier weer stoffenbeurs, misschien staat er wel iemand met Thomas-stof en anders idd bestellen. Bedankt voor het adres!

    BeantwoordenVerwijderen