26 januari 2010
















Kleuters zijn gek op pitten zakjes en hier http://chezbeeperbebe.blogspot.com/2010/01/tutorial-and-pattern-counting-bean-bags.html vond ik een leuke tutorial. Vandaag was het koud en sneeuwig, dus ik ging lekker aan de slag. Hier zie je wat foto's...(en ; 'grote jongens' vinden de pittenzakjes ook wel 'cool').
Het knippen van de lapjes en cijfers duurde lang; ongeveer een uur. Het naaien ongeveer twee uur, dus al met al best te doen op één dag. Ik heb een kindergordijn (katoen) gebruikt dat ik bij de kringloop had gekocht, echt een leuk jongens stofje. De nummertjes heb ik van stof geknipt waar een laagje plakvlies aan vast zit. Je kon het zo op de stof strijken. Maar ook van vilt zou het prima gaan, of je kunt er een beetje lijm achter doen voor dat je ze vaststikt. De zakjes heb ik gevuld met rijst en dichtgenaaid. Bij de tutorial zit ook een patroon dat je kunt downloaden, maar ik heb dat zelf niet gebruikt... Ik heb er nog een soort knikker-zakje bij gemaakt om de pittenzakjes in op te bergen.
Groetjes van mama lieveheersbeestje.

6 opmerkingen:

  1. Dit vind ik nou eens leuk!
    Maar hoe kom je aan de kersenpitjes?
    Of doe je er iets anders in?

    Super idee!

    Aritha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer iets voor m'n to-do lijstje ;-)

    Ontzettend leuk! Daar kunnen ze tijden mee bezig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, ook fijn om kado te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk! En inderdaad een super kado idee!
    Ik ga snel een stukje schrijven over deze geweldige blog op mijn eigen blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mama ritha; leuk dat je het ook een leuk idee vind! En al de andere dames, bedankt voor het commentaar hoor, altijd leuk als je weet dat je gelezen wordt..(bloos...)
    Ik stopte gewoon rijst in de zakjes, dat hebben ze er op school nl. ook in. (ik heb even stiekum gevoeld haha!)maar je zou ook erwten of bonen of pitten of zo er in kunnen doen. Misschien, als je plastic binnenzakjes maakt, zelfs wel zand..

    BeantwoordenVerwijderen