15 juni 2012

Lopende band

De laatste dagen lijkt ons huis wel een tassenfabriek. De hand-made-markt is al over 10 dagen. Tijdens de Schotense braderij.
Ik heb daar samen met vriendin L (maakt prachtige juwelen) een kraampje en een leeg kraam is niet echt aantrekkelijk, niet?

Dus wordt er gedacht, gezocht, genaaid, gestreken (tot een half uur geleden toch) en opgeruimd. En ik heb ook nog wat porseleinen hangertjes. Die liggen te drogen voor zover dat mogelijk is in dit kille vochtige weer.

Ik had al een paar boodschappentassen laten zien. Hier komt een andere reeks eenvoudige tassen. Het is een rechthoekig model, voor de stevigheid gevoerd met een katoentje en voorzien van een binnenzakje voor rondzwervende kleine spulletjes.
Ze hangen gezellig naast elkaar in de eerste zonnestralen van vandaag.

Stof: linnen van Ikea en oud linnen van op zolder.
paspel: rood met witte stippen van Naald en draad in Schoten
Kippenrandje: Naald en draad Schoten

Om de tassen wat op te fleuren maakte vriendin L in polymeerklei een versiering in hetzelfde rood met witte stippen.
Ze heeft gaatjes voorzien om de vlinders en het theepotje stevig vast te naaien. Ik vind het supermooi gelukt!

Vermits niet iedereen nood heeft aan een grote tas heb ik ook nog wat extra toilettasjes genaaid:








De stofjes kocht ik bij Lana in Antwerpen op een patchworkcursus die ik niet af kon maken. Ze zijn voorzien van volumevlies zodat ze rechtop blijven staan. Van sommige stofjes heb ik maar 10 of 15 cm. Daarom heb ik er een paar gecombineerd.

Nu heb ik nog een drietal handtassen geknipt. Een is al ineengezet, de andere twee volgen morgen:
Deze stof is een erfstuk van een tante van een tante van mij. Het is een soort van diolen met ingeweven bloemen. Op de foto is het niet helemaal duidelijk, maar ik gebruikte voor de binnenkant en de lussen voor de handvatten een stof in dezelfde kleur als de ingeweven bloemen.

Toen ik enkele dagen geleden zo'n fluo veiligheidshesje in handen kreeg, zag ik daar ook meteen een tas in. Die tassen zijn zo stilaan een obsessie aan het worden. Ik droom ervan en zie in elk stofje een mogelijke tas.Dit werd een heel eenvoudig model. Ik denk dat hij in het donker wel zal opvallen! Of in de disco. Aan mogelijk eigenaars ook geen gebrek: zowel de buurvrouw als de dochter zien zo'n fluo tas wel zitten! En eigenlijk vind ik hem zelf ook geweldig. Dus als hij niet verkocht wordt op 24 juni, zie je er een van ons mee paraderen.



Ik heb nog twee hesjes gevonden. Misschien krijgen die ook een nieuwe bestemming.


11 opmerkingen:

  1. Leuk! en dan vooral het 'veiligheidstasje' ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig leuk idee, dat fluotasje! En dat stofje van de tante van de tante - super! Mooi met dat roze.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind ook die fluotas helemaal geweldig. Gaaf idee

      Verwijderen
  3. Wat een mooie toilettasjes! Toch wel fijn als je goed met naald en draad overweg kan. Misschien ga ik toch ook een cursus volgen....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke fluo-tas! Goede verkoop gewenst.
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leukerds!!!! Je zit er helemaal in hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een werk al die spulletjes! Erg mooi allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi wat leuk dat je op mijn blog langs kwam.Erg leuk.Natuurlijk kan ik Nederlands.Alleen vind ik het fijn om in mijn moedertaal te schrijven. Maar je maag best kommen blijven een in het Nederlands schrijven :O)

    De tasjes zijn erg mooooooi.

    groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie tassen! Verkoop je ze ook via je blog, aan je lezers? Ik zou er best eentje willen overnemen van je!!
    Succes met de verkoop volgende week,
    Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi! Wat maak jij onwijs leuke tassen! Wij hebben een website waar alleen maar advertenties op staan van zelfgemaakte artikelen. Zou leuk zijn als jij je tassen daar ook op wilt plaatsen! Www.ilovehomemade.nl

    BeantwoordenVerwijderen