24 juni 2012

Kraamcadeautje

Dit is een kraamcadeautje dat ik vandaag heb weggegeven. Het patroon komt uit een oude Ottobre (het lentenummer van 2006).


Ik stond nogal onder tijdsdruk. We gingen vanmiddag om 15.00 uur op bezoek en mijn machine ging kapot. Ik heb gelukkig een andere kunnen lenen, maar het betekende wel veel stress. Het truitje was om 14.55 uur af. De halslijn niet zo mooi geworden als ik eigenlijk zou willen. Als ik meer tijd had gehad, dan had ik die ook nog even met een honingraat steek afgewerkt. Nu heb ik de steek alleen voor de zoom gebruikt.
Het duurt nog even voor de baby het truitje kan dragen, want ik heb het in maat 74 gemaakt. Dan heeft de moeder niet alleen spulletjes voor nu, maar ook alvast iets leuks voor straks.




Voor de applicatie, waarvan het patroon ook in de Ottobre staat, heb ik een dun lapje witte katoen en een gele textielstift gebruikt. Oorspronkelijk heeft de inkvis een kroontje, die heb ik vervangen door een hoed met geel bias bandje.

Afgezien van de hals ben ik tevreden met het resultaat. De moeder was er gelukkig ook blij mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten