12 maart 2012

Zpagetti-lampenkap

Onze lamp in de gang was al lang aan vervanging toe.
De lampen die we in de winkel zagen pasten eigenlijk niet in ons budget (of onze smaak is te duur). Dus gingen we voor de creabea-oplossing (beetje geholpen door 101-woonideeën)







Maak ook je eigen lamp van Zpagetti!
Hiervoor heb je nodig:

  • 2 paar  handen...
  • bol zpagetti of dikke wol
  • een grote ballon (zo'n jumbo-geval)
  • paverpol -soort lijm (pipoos)
Bekleed de ballon met plakplastic (wat je ook voor afdekken van schalen gebruikt voor eten- he hoe heet dat ook nog maar...)
Stop de paverpol in schaal en drenk daar de draad in.
Wij deden het met z'n tweeën, de ene draait de ballon langzaam rond en de ander zorgt dat het draad enigszinds uitgeknepen op de ballon komt...

Laat alles 24 uur drogen, maak de ballon stuk en haal die met plastic er uit en tadaaaaa, zie het resultaat. Best leuk voor zo'n eerste actie!
Ben benieuwd wie van jullie hier ervaring mee heeft.


Groet Annemieke

11 opmerkingen:

  1. Wat leuk gedaan, vrolijk kleurtje ook!
    Ennuh, dat plastic wat je bedoeld heet gewoon huishoudfolie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ge-wel-dig! Pavorpol (of Pretex) gebruik ik vaker, maar dit idee is echt super grappig zeg!
    Heel leuk geworden en duidelijke beschrijving.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé die ziet er heel geweldig uit, knap
    Liefs Zohra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zag hem al een paar keer voorbijkomen op Pinterest en wil het zeker nog eens gaan doen maar dan niet als lamp, gewoon als soort van lampions, als versiering zeg maar! Ik zal me eerst eens verdiepen in die lijm waar jullie het over hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit vind ik een superding!!! Woon al meer dan een jaar in mijn husje en vind niks om te hangen dus hangen hier al zolang gewoon lampjes met niks rond....ik ga meteen op zoek naar die lijm en zpagetti en ga vnv aan de slag....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. onze lampenkap is gemaakt, hij hangt nu te drogen, hopelijk is het resultaat even tof uls uw lampenkap:)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Christy, leuk ben benieuwd!
    Ik ga er ook beslist nog meer maken, en zit ook al van alles te verzinnen om ook met paverpol te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. We hebben deze blog vermeld op onze FB pagina en hebben zelf ook een middagje Paverpol en zpagetti gedaan.. Leuk voor een regenachtig middagje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Met gewone wol en behangplak lukt het ook.
    Super leuk om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen