13 februari 2010

Een baret voor een meisje van 10









Deze baret heb ik gemaakt samen met een zusje van een klasgenootje van mijn zoontje, Lisa.
Ze is 10 jaar en wilde graag iets moois. Deze baret stond in een Ottobre (nr. 4 uit 2005) die ik op tafel had liggen.
Lisa heeft de kleur voor de roos en de blaadjes uitgezocht en het patroon uitgeknipt. Ik heb de baret en de voering genaaid. In plaats van een gevoerde, gewatteerde band heb ik er een stuk boordstof aangezet. De baret zelf is van gekookte wol waar ook strech in zit. Een lap die ik al 4 jaar geleden in Utrecht op de lapjesmarkt heb gekocht, en die dan weer mooi van pas komt. Op zo'n moment ben ik zo blij met mijn stoffenverzameling!

Ik vond het zelf erg mooi geworden, maar volgens mij was Lisa toch een beetje teleurgesteld. Je maakt in je hoofd soms een mooier plaatje van de dingen hè?

3 opmerkingen:

  1. zooooo moooi...ik ben ook van de mutsenmaakverslaafd, maar altijd gehaakt, maar die bloem vind ik schi-tte-rend!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een enorm leuk hoedje is dit geworden! Hier willen vast meer damestjes mee gezien worden ;o)

    BeantwoordenVerwijderen