13 november 2009

Naamhanger

Deze naamhanger heb ik een tijd geleden gemaakt als kraamkado:
*
Zo is hij gemaakt:
*
-De cirkels bestaan uit een boven- en onderkant, gevuld met fiberfill. Knip dus twee keer zoveel cirkels als je nodig hebt.
-Knip cirkels uit twee kleuren vilt (gebruik een glas ofzo als mal, zodat ze allemaal gelijk worden).
-Knip de letters van de naam en de bloemen uit een andere kleur vilt en het midden van de bloemen weer uit een van de hoofdkleuren.
-Naai de letters en bloemen op de bovenste cirkels vast met borduurgaren.
-Leg de bovenste en onderste cirkels op elkaar met het lint ertussen.
-Naai de boven- en onder-cirkels aan elkaar met borduurgaren, naai meteen het lint mee dat je ertussen hebt gelegd.
-Als een cirkel bijna dicht is, stop je er een beetje fiberfill tussen. Naai nu de cirkel helemaal dicht, zo worden de rondjes een beetje dikker.
-Zorg ervoor dat je van de bovenkant van het lint een lus maakt (dus dubbelvouwt), zodat je de hanger ook op kunt hangen!
-Ik heb aan de onderkant bij het laatste rondje een lusje met een belletje toegevoegd.
*

8 opmerkingen:

  1. Erg leuk zeg! En een naamcadeautje doet het altijd goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk, hoe maak je eigenljk die letters?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel leuk maar ik vraag me inderdaad ook af hoe je een patroon op vilt zo overbrengt dat het duidelijk genoeg is om ze uit te knippen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb een groot lettertype uitgeprint van de computer (gewoon in word), dat overgetrokken met potlood op het vilt en toen gewoon uitgeknipt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lijkt makkelijk maar dat is het niet zeker? Moet je eigenlijk gaatjes in dat vilt maken om dat dicht te kunnen naaien?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nee hoor, het is best makkelijk! En je hoeft geen gaatjes te maken, je kan er zo met je naald doorheen steken (vilt is niet zo dik hoor)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. beetje een late reactie misschien, maar ik wil er graag aan beginnen, is dat een festonsteek? Ik kan dat nl niet :s

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zier er heel leuk uit, ga ik maken voor m'n dochters als ik zwangerschapsverlof heb :)

    BeantwoordenVerwijderen