3 juli 2010

Een Jip en Janneke tasje





De juf van mijn kleuter is een tijdje geleden bevallen van een zoontje. Iedere ouder uit de klas heeft een cadeutje in een mand gedaan en ik heb dit tasje genaaid. Het is een patroon uit de Burda van februari dit jaar en het was nog een hele klus, daar heb ik me een beetje op verkeken. Ook was het nog even puzzelen met de gespen voor de draagband. Die stonden niet in de beschrijving, maar vond ik zelf zo mooi om er in te verwerken, zo lijkt het nog wat echter. De Jip-en-Janneke stof is afkomstig van een gordijn dat ik in een tweedehands winkel heb gekocht (en waar nog heel veel tasjes van kunnen worden gemaakt).

Juf was blij "Oh, de eerste schooltas voor Owen!". Ik hoop dat hij hem gaat gebruiken, als hij een peuter wordt.

Meer foto's vind je hier.

1 opmerking:

  1. supercool!! In het najaar zal ik ook n's een poging wagen om een tasje te maken voor mijn jongste. Tegen dat zijn eerste schooldag er aankomt. Hopelijk lukt het zo goed als de jouwe!

    BeantwoordenVerwijderen