13 april 2010

Leuke kadootjes

Hallo allemaal

Ik ben Agmar, 27 jaar, moeder en zwanger van de 2e. Van jongs af aan knutsel ik al met verschillende materialen. Nu ik een kleine heb, merk ik hoe makkelijk het is om te kunnen naaien. Ik heb er inmiddels zo'n lol in, dat ook kadootjes voor anderen vaak op de naaimachine gemaakt worden. Toen een nichtje jarig zou worden, was haar wens een amika-muts. Helaas waren deze niet te koop en heb ik mezelf het breien eigen gemaakt.
Hier de foto van het resultaat:

De afgelopen winter heeft ze er veel plezier van gehad.

Het patroon is overigens naar eigen idee:
96 steken opgezet, 20 pennen rood, overige kleuren 10 pennen en bij groen begonnen met minderen.
De sjaal is 1 pen recht, 1 pen averecht.

Hier heb ik 15 pennen per kleur gedaan.

Voor een jarige job pimpte ik een dekbed:

Hij is fan van Thomas trein en aangezien daar moeilijk dekbedden van te krijgen zijn in Nederland, ontwierp ik er zelf eentje.

De letters heb ik op a4 formaat uitgeprint en met carbonpapier overgebracht op rode stof.

Blauwe stof uitgemeten door de rode letters erop te leggen.

De letters vastgemaakt met de naaimachine en de blauwe stof omgezoomd.

Hierna de blauwe stroken op het dekbed vastgemaakt met een rechte steek.
De treintjes zijn opgestreken met transferpapier voor t-shirts (o.a. verkrijgbaar bij v en d)

De jarige was zeer tevreden met zijn kado...

Naar idee van andere bloggers maakte ik ook de etuitjes voor kleurpotloden en stifen:














Ik maakte er een tekenblok bij dat versierd werd met een knoop met lintjes...
De buitenkanten zijn van mantelstof dat ik over had van een jas. De binnenkanten zijn van pip-stof, wit met roze roosjes.
De jarige jet was er zeer blij mee...
Groetjes Agmar
meer zien van wat ik zoal maak? kijk op http://mem-en-ik.hyves.nl

1 opmerking: