10 maart 2010

boter kaas en eieren spel


Ik heb vandaag eindelijk mijn boter kaas en eieren spel afgemaakt, maar dan in de paasvariant. Met een vierkant plankje van 16 x 16 cm en 9 stukjes tegel, op maat gesneden met een tegelsnijder, wat lijm en wat voegsel heb ik het bord gemaakt. Ik heb 10 kleine kipjes van gips gegoten, (als iemand wil weten hoe je zelf mallen maakt van kwastlatex, dan kun je me mailen, het is heel simpel), geverfd en 5 daarvan met donkere was ingesmeerd. Het duurt een week of twee voor alles droog en hard en geverfd is, maar dan heb je ook iets leuks. Binnenkort heb ik er nog een, maar dan met schaapjes. Tja, onder welk label zet ik dit?

9 opmerkingen:

  1. oh wat superleuk zeg, ben ook beneiuwd naar de schaapjes. kwastlatex? nooit van gehoord, maar wat handig zeg.Dat ga ik onthouden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontzettend leuk gemaakt.
    groetjes Gerlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee! Natuurlijk in allerlei variaties te maken. Kerst, feest, bloemen, ....

    Maar ik heb geen idee wat kwastlatex is.
    Hoe maak je de mallen??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een blog met heel mooie ideen...
    Bedankt...
    Muriel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij de Pipoos kun je van het merk Make Me spatelrubber kopen (hartstikke duur, maar je kunt er veel mee maken). Ik ben een grootverbruiker, want ik maak veel mallen voor mijn werk op een activiteitencentrum en ik koop het in emmers bij een bedrijf hier in de buurt en die noemt het kwastlatex. Het is een soort vloeibaar rubber dat hard wordt in de buitenlucht maar wel flexibel blijft. Ik ben druk bezig om een tutorial te maken voor op mijn blog. Wordt vervolgd...

    BeantwoordenVerwijderen