14 november 2009

pipi-schortje

Mijn ervaring is dat grotere kinderen niet meer zo graag en slab aan doen
maar nog wel heerlijk kunnen knoeien. Voor hen is een pipi-schortje een leuk kadootje.

Dit model komt uit de Ottobre winter 2004.
Als er belangstelling voor is wil ik ook nog wel een keer uitleggen hoe je
van een eenvoudig a-lijn tuniekje zo'n schortje maakt.

En natuurlijk is zo'n schortje ook heel leuk om onderstaande Brownies mee te bakken ;-)

groetjes Kronova
edit: Op mijn blog Kronova onder het label: pipi schortje
gaan we aan de slag om stap voor stap een schortje te maken.
doe je mee?

10 opmerkingen:

  1. Volgens mij stond zo'n zelfde patroontje in de eerste 'nieuwe' Knippie (januari/februari 2009)
    Maar inderdaad, hij is heel erg leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel erg leuk !!wil wel graag het patroontje maar als beginner is het wellicht te moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ohoo ja hij is errrug leuk.... is het moeilijk??? anders begin ik er ook maar niet aan...maar dat motiefje...om op te vreten... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, die is leuk! Die staat hier ook nog op het verlanglijstje.

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als jullie even geduld met me hebben zal ik proberen een kleine handleiding voor jullie te schrijven. Ik denk niet dat het voor iemand met een heel klein beetje naaiervaring te moeilijk zal zijn.

    groetjes Kronova

    ps de stof is in rose evt nog bij destoffenkraam.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ben een "aan de slag met het pipi-schortje" begonnen op mijn blog.
    wie doet er mee?
    groetjes Kronova

    BeantwoordenVerwijderen
  7. errug leuk schort en errug leuke stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. het stofje komt van de stofffenkraam.nl
    Hebben ze enkel nog in het rose onder stenzo standaardstoffen.( ik gebruikte de witte variant)
    groetjes kronova

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt leuk gedaan. Mijn probleem....waar vind je tegenwoordig nog leuke patronen voor kinderkleding? Mijn kleindochters zijn 1 en 3 jaar. Knippie van tegenwoordig kan ik niet meer leuk vinden.
    groetjes,
    Ineke van den Akker

    BeantwoordenVerwijderen