22 oktober 2009

soep met pitjes!

voor een vriend(in) die van lekker eten houd!

ik heb pompoensoep gekookt; met appel (van allerlei boomgaarden uit de buurt) en rozemarijn (uit de tuin geplukt) en in een pot gedaan. op dezelfde wijze als jam: gewoon een klikklakdeksel, omkeren en na min. 5 minuten weer recht overeind zetten.
zelf etiketjes gemaakt; daarop aangegeven dat er nog room doorheen moet (ik was bang dat soep met room niet goed blijft in vacuum potten); leuk stofje eroverheen en klaar!

daarnaast pompoenpitten (lekker als je ze roostert en door de salade doet bijvoorbeeld). uit de pompoen gehaald; gedroogd in de oven op 50 graden; daarna gepeld. een enorm karwei...

in een schattig glazen flesje gedaan; zelfde soort etiketje eromheen gehangen en klaar!

leuk mandje uit mijn voorraad gehaald; potten erin; wat herfstspul eromheen; leuk knijpertje erbij (action) en mooi ingepakt!

ik hoop dat mijn vrienden het leuk vinden...

1 opmerking:

  1. Erg leuk en lekker! En bedankt voor de tip om zo soep te bewaren. gr. Jessica

    BeantwoordenVerwijderen