6 september 2012

Een tas van oude materialen

Na postzakken verbouwen tot tas, raak ik steeds meer geïnteresseerd in hergebruik van oude materialen.
Mijn voorraad neemt toe met oude zeilen, tentdoek en dito dekens...

Afgelopen weekend hadden wij hier ons jaarlijkse bloemencorso. Het dak van de tent waarin de wagen gebouwd werd, was van afgedankt reclamezeil. Helaas, dit zeil was ook als dak niet meer bruikbaar vanwege de vele gaten. Ik vond de prints zo leuk. Allemaal foto's met van dichtbij een rare grote pixel-verdeling, maar dat geeft tegelijkertijd ook een erg leuk effect.
Dus mes erbij en alle leuke stukken eruit gesneden. Ik kon het natuurlijk niet nalaten, er een tas van te maken.
Een autogordel als riem, de voering is van een restje stof van mijn moeder. Niks nieuws onder de zon.
Hoe gerecycled wil je het hebben?

Zaterdag 8 september sta ik op de Rowolmer Fair, en neem ik dit proto-type natuurlijk ook mee!
Wie weet tot zaterdag (als je in de buurt bent....)
Geef je dan ook op voor de recycle-workshop, kan je zelf zo'n tas maken!




8 opmerkingen:

  1. Ja, hoe simpel kan het zijn...dit is het begin van een reeks hergebruikt plastic...succes ermee!

    Lieve groet, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die tas ziet er geweldig uit!
    Heb dit weekend andere plannen maar zou hem best van dichtbij willen zien.
    Veel succes op de fair.
    Groetjes Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zo'n tas! Veel plezier op de fair!
    Groetjes, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ziet er echt super leuk uit! daar kun je een leuke serie van maken ook met ander materiaal. ik ben benieuwd naar meerdere hergebruikte materiaal creaties!

    heel veel succes op de fair

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fraaie tas. Inderdaad een goede print, leuk gecombineerd ook met de autogordel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ken je Freitag? http://www.freitag.ch/about/production;jsessionid=B7C3756B1D027FD8267C32187B02D002 Een Zürichs bedrijf dat tassen maakt van oude dekzeilen van camions, met - inderdaad - autogordels als riem. Al jaren een hit, zelfs bij de Japanse toeristen!
    Maar als je ze zelf maakt is het nog beter :-)

    BeantwoordenVerwijderen