22 februari 2012

warme plant

Een plant is altijd een leuk cadeautje. Wel een beetje onpersoonlijk, maar daar heb ik iets op bedacht. Een gehaakte bloempot cover. Met heel dik garen heb ik een hoesje gehaakt die precies over de plastic bloempot past, dit maakt het cadeautje toch wat persoonlijker.
Je kunt deze cover natuurlijk ook van dunner garen maken, maar ik vind dat dik garen toch altijd een leuk effect geeft en als je last minute een cadeautje nodig hebt is dit natuurlijk wel snel. 

Hoe maak je het:
  1. haak zes vasten in een opzetlus 
  2. twee vasten in elke steek 
  3. *vaste in de volgende steek, twee vasten in de volgende steek* herhaal van * tot * tot het einde van de toer 
  4. *vaste in de volgende twee steken, twee vasten in de volgende steek* herhaal van * tot * tot het einde van de toer 
  5. * vaste in de volgende drie steken, twee vasten in de volgende steek*  herhaal van * tot * tot het einde van de toer 
  6. *vaste in de volgende vier steken, twee vasten in de volgende steek* herhaal van * tot * tot het einde van de toer
  7. blijf op deze manier meerderen tot de omtrek van je haakwerk iets groter is dan de omtrek van de bloempot
  8. Als de omtrek van je haakwerk groot genoeg is haak je verder in de achterste lussen van je haakwerk. Nu meerder of minder je niet meer, je blijft één vaste in elke steek haken tot je haakwerk de juiste hoogte heeft.
Succes met het patroon, als er problemen zijn bij het haken kunt u me altijd een berichtje sturen. Dat kunt u het beste op mijn eigen blog (craftyrabbitje.blogspot.com) doen, daar kijk ik vaker op dan op deze blog.

xx Rabbitje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten