15 augustus 2010

tafelgordijnhut


Dit tafelgordijn zag ik in een een tijdschrift staan die mijn schoonzus weleens had opstuurd.
Het gordijn is ook te koop bij kidsfactory.
Maar omdat ik in Nieuw-Zeeland woon heb ik zelf een patroon gemaakt en een tafelgordijn ge naaid. Het zijn 6 delen. (1 deel is:80 cm breed en en 75 cm hoog). De delen zijn aan elkaar geregen met een 5,5 meter bejeband.Ook heb ik nog een extra stuk bejeband in het midden van de tafel van touw naar touw vast gebonden om de delen omhoog te houden.(niet op de foto te zien.)
Deze gordijn hut is ook goed te gebruiken voor een stapelbed of buitentafel. Mijn kinderen hebben er zelfs al in geslapen en vinden het helemaal geweldig!

10 opmerkingen:

  1. Zoiets had mijn moeder ook voor ons genaaid toen wij nog klein waren. Waren we echt uren zoet mee, onze geheime hut noemde we het. Natuurlijk wist iedereen dat we maar gewoon onder de tafel zaten.

    groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk en vooral goed maakt!
    Groetjes Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een superleuke uitvoering heb je gemaakt zeg!!!
    Zelf maken is sowieso een beter idee, in de winkel kosten ze een vermogen!
    Tip om doorhangen te voorkomen: ook de bovenkant van stof maken (nog een tafelkleedje eraan zegmaar) of een minihaakje in je tafel draaien: in het midden aan de lange zijde.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. deze vind ik nou echt handig! je ziet ze ook wel dat ze over de hele bovenkant van de tafel moeten; maar dan moet je eerst de hele tafel leegruimen ;-)
    bedankt voor het idee!
    groet, janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb er ook zo ene gemaakt. Met oude gordijnen, en applicaties van Nijntje. Maar hij ziet er belange zo leuk niet uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je tafelhut is geweldig vooral de stofjes. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haaa wat gaaf zeg! Kinderparadijsje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zeker weten dat hij helemaal geweldig is!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Kiwi,

    wat heb je het leuk gemaaakt.
    Zelf ben ik al mande an het denke om voor mijn kind ook so een leuk huisje te maken.

    groetjes naar new zealand

    conny

    BeantwoordenVerwijderen